أخر الاخبار

كورسات مجانية بشهادات معتمدة

كورسات مجانية بشهادات معتمدة 

نظرا لجائحة فيروس كورونا، كتير مننا عاوز يستغل القعدة فى البيت فى أنه ياخد كورسات ويحصل على شهادة معتمدة فى أخر كل كورس علشان تنفعه فى ال cv بتاعه.

 وكتير مننا نفسه يستغل قعدة البيت ويطور ويحسن من مهاراته فى مجال عمله ويكتسب الخبرات والمهارت أكثر وأكثر لكى يصبح متميز عن غيره فى مجاله، وكتير مننا بيدور على مواقع بتدى كورسات مجانية بشهادات معتمدة.

كورسات بشهادات معتمدة مجانا

أهمية هذه الكورسات

فرصة وجتلك لحد عندك، جمعنالك مجموعة شركات عالمية بتدى كورسات مجانية وبشهادة معتمدة يعنى هتستفاد بحاجتين أول حاجة هتزيد وهتحسن مهاراتك فى مجالك، تانى حاجة هتاخد شهادة معتمدة وهتزود الـ CV شهادة.




كيفية التسجيل في هذه الكورسات

وطبعا علشان تقدر تدخل وتسجل فى الكورسات لازم يبقى عندك حساب على موقع الشركة اللى هتدخل وتدرس الكورسات عليه، فلو معندكش حساب قم بإنشاء حساب وابدأ سجل فى الكورسات المتاحة فى كل موقع فيهم.





1- شركة شنايدر إليكتريك

شنايدر الكتريك، فى عام 1836 تأسست هذه الشركة، وهى شركة فرنسية عالمية، حيث أسسها الأخوين أوجين وأدولف شنايدر.


الدخول والتسجيل فى الكورسات 






2- شركة سيمنز

 شركة متعددة الجنسيات مقرها في ميونيخ، ألمانيا، وأكبر شركة في مجال الهندسة الكهربائية والإلكترونية الحديثة في أوروبا. تأسست الشركة في عام 1847 في برلين، روسيا من قبل إرنست سيمنز.


الدخول والتسجيل فى الكورسات 






3- جامعة هارفارد

أقدم وأعرق جامعة في الولايات المتحدة، وواحدة من أقدم وأفضل الجامعات في العالم، وأكبر جامعة في العالم من حيث المساحة والمعدات، وواحدة من ثماني جامعات في رابطة اللبلاب.

 وهي تقع في كامبريدج، ماساتشوستس، أسسها القس البروتستانتي جون هارفارد عام 1636، لتناظر جامعة أكسفورد، وجامعة كامبريدج  في بريطانيا.

 تعد هذه الجامعة من أصعب الجامعات في العالم لقبول الطلاب، وتحتل المرتبة الخامسة عالميًا من حيث صعوبة القبول.



الدخول والتسجيل فى الكورسات 
Mahmoud El-Maghraby
بواسطة : Mahmoud El-Maghraby
م/ محمود عبدالمنعم مؤسس مجتمع كورسات مجانية أونلاين أسعى لمساعدة أكثر عدد من الأشخاص فى الوطن العربي من البدء فى التعليم الذاتي واكتساب المهارات اللازمة لسوق العمل. facebook
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-